18 de setembre, 2019

97. Montcau i les Casetes del Bofi

Es fa difícil trobar llocs nous per visitar al massís de St. Llorenç, després d’un grapat d’anys fent-hi matinals. Aquest era el meu repte i per això vaig decidir anar cap a les Casetes del Bofí, un indret recòndit i desconegut.

Diuen que a les Casetes del Bofí s’hi fabricava moneda falsa. No m’estranya, ja que si no es coneix a on son, es quasi impossible de trobar-les. Actualment es una balma amb una paret plena de vegetació, que per fora quasi no es distingeix.

Costa trobar-hi l’entrada, però quan es travessa,tenim una sorpresa (res a veure amb l’aspecte exterior),perquè ens trobem amb un espai molt ampli, net i amb alguns bancs per seure.Al fons hi ha la roca tota fumada, senyal que hi fan foc. La paret no arriba fins a dalt de tot de la balma, de manera que hi entra prou claror i pot sortir el fum del foc.En definitiva un lloc molt amagat per fora i confortable per dins.

Amb la idea de trobar aquesta balma, vàrem sortir 21 “matinaires” a les 7,30 del matí de l’Escardibul, per trobar-nos amb dos mes al Coll d’Estenalles. En total 23 “matinaires” vàrem enfilar cap al cim del Montcau, passant pel camí de terra (no l’asfaltat). A les 9 del matí ja érem al cim per contemplar les vistes, ajudats per la taula d’orientació que hi ha dalt del Montcau, obra d’en Josep Mª Escoda (ex president del CER).

Unes quantes fotos i cap avall al Coll d’Eres, parada per reagrupar i seguir direcció La Mola, per trencar cap a La Font Flàvia per esmorzar. Aquesta font es un dipòsit amb un tap que cal obrir perquè hi ragi una aigua ben fresca.

Després d’esmorzar enfilem un camí estret de baixada pel mig del bosc, cosa que s’agraeix, ja que comença a fer força calor. A la part de baix, en una clariana del bosc, decidim fer una petita desviació per anar a visitar l’avenc del Davi, mític entre els espeleòlegs de St. Llorenç. Es tracta de dos forats que baixen fins a 65 mts. de profunditat.

Ara ja ens queda poc per arribar a les Casetes. Un tros de camí i una petita desgrimpada, sense dificultat, que ens condueix fins davant de la paret plena d’heures.

Faig un petit joc a veure qui troba l’entrada, i de seguida tothom s’hi posa. Finalment la troben i se sorprenen de l’amplitud de la cova.

La tornada la fem per un altre camí que va directament a trobar la carena Montcau-Mola, però abans d’arribar a Coll d’Eres, prenem una drecera a l’esquerra, que ens portarà directament al Coll d’Estenalles, a on arriben als volts de la una, cansats però molt contents per la Matinal.

Hem fet 10 Kms i un desnivell de 480 mts. Podeu trobar el track al següent enllaç:

Pere Abella i Cervelló

IMATGES DE LA MATINAL

Fotografía i video: Alfons Capmany, Magda Costa, Manel Almendros i Miquel Canals