23 de març, 2022

121. La Roca Sereny

La matinal 121 estaba programada per el dimecres 9 de març pero, llevat el mal temps, varem decidir ajornarla fins aquest dimecres 23 de març, desitjan que el temps millorés.

Ens varem trobar com sempre al escardívol i alguns van venir directes al parking del Marquet de les Roques, un casal modernista ubicat en la Vall d’Horta.Aquest cop, participem 23 matinaires.

Començem a caminar trevessant un pont metàlic i pasem pel devant del casal, fem una pujada per anar a buscar la masia “Pregona”, el forn d’obra de la masia i arrivar al coll Pregona.

Des de aquí agafem camí en direcció a la era ventossa. Esmorzem una mica abans d’arrivar-hi per agafar forçes per pujar a la primera fita “la roca Sereny” (804 metres).

Fem la pujada a la roca Sereny i travesem la muntanya per la cresta. Desprès anem a veure el cementiri megalìtic i continuem en busca de la segona fita: el Castell de Pera, documentat l’any 1018, queden algunes parets i els més atrevits van pujar al punt més alt.

Tot seguit anem a buscar la masia de Ca'N Brossa i desprès enfilem cap els cotxes.

El temps en moviment va ser de 3 hores i mitja.

11.64 Kms. i desnivell de 566 metres.

Joan Urquizu / Alfons Capmany

Fotografia i video: Alfons Capmany, Eulalia Fradera, Miquel Canals, Ramon Batalla