11 de març, 2019

92. El Montmell

En aquesta lloable activitat que és trescar per camins i corriols, hi cap el que se'n podria dir innovació. És a dir, conèixer nous indrets. Per alguns és l'essencial. Així doncs ens vam apropar més que mai a terres africanes.

Ens vam dirigir al Baix Penedès per pujar al seu cim comarcal: la Talaia del Montmell, a 840 m. d'alçada. Situats a La Joncosa (on vam trobar-nos amb un quartet de damisel·les terrassenques), els 27 que érem de colla vam començar la pujada cap als dos Sant Miquel, el nou i el vell. En aquest vam esmorzar. Tot gaudint d'un matí excel·lent i una vista que permetia veure des del Garraf fins al Mont Caro, ja passat l'Ebre. Vistes al mar, al Vendrell i als voltants de Tarragona.

Vam acabar de pujar a la Creu on ens vam fer tantes fotos com vam voler (i més), tot deixant el castell a la nostra esquerra. Seguim per la carena, direcció nord-est, per un corriol tortuós i pedregós, planer, que ens duu al Puig de la Talaia. Aquí la vista és de 360 graus a la rodona. Afegim tot l'Alt Camp, Serres de Miramar i Prades. I a l'altre cantó, Montserrat, la nostra estimada Mola, el Montcau i el Montseny.

Vam continuar endavant per començar, aviat, un abrupte descens en direcció nord-oest. A
mitja baixada contemplem el pi gegant de les tres soques. Un cop al pla, el camí és ombrívol i el bosc frondós. Res a veure amb l'aridesa del camí de pujada arrasat per algun incendi llunyà. Situats altre cop sota l'ermita, retrobem el camí de pujada, que passant per St. Miquel nou, ens porta al camp que ha servit d'aparcament.

Josep Benet

IMATGES DE LA MATINAL

Fotografia i Video: Eulalia Fradera, Gabriel Alsina, Magda Costa i Miquel Canals