08 de gener, 2020

101. Mura, celebrem l'aniversari

Hem sortit puntualment a les 7h30 de l’escardíbul 24 matinaires, per trobar-ne tres mes a Terrassa. Avui el transport s’ha fet amb autobús, fins la corba darrera del Coll d’Estenalles.

El camí passa per sota de la Falconera, per dins del bosc, un corriol molt bonic, que ens durà paral·lelament a la carretera, amb unes vistes fantàstiques sobre el Montcau i al fons el Pirineu tot nevat.

Al cap d’una estona hem girat a l’esquerra en direcció a la Sesta Feresta. Es tracta d’un pla boscos rodejat de roques, que li donen un aspecte feréstec. Es el típic indret a on s’hi podria fer meditació o fins i tot algun tipus d’aquelarres. Un lloc recomanable que cal conèixer.

Seguidament ens hem dirigit cap al Pujol o Puig de la Mata, que ja havíem visitat dos anys abans. En aquest punt agafem el camí de l’esquerra cap al torrent, amb una forta baixada, que cal anar en compte per no relliscar. Afortunadament la roca no esta glaçada, ja que això ens hauria causat greus problemes per passar.

Poc a poc anem perdent alçada fins el fons del torrent, que seguim per un camí paral·lel que ens portarà fins el Roure del Parrac. Fem les fotos de rigor a un roure ja mort d’unes grans dimensions que queda perfectament visible entre els altres arbres.

Ja es fa tard i seguim pel camí amb una mica mes de pressa, fins a trobar una pista  ampla que ens porta directament a Mura, que encara esta engalanat amb multitud de Tions.

Al restaurant La Pujada, ens esperen dos matinaires mes, que han anat directament a Mura. Trobem la taula parada per fer-hi un bon esmorzar, botifarres, peus de porc, pollastre, amb mongetes o cigrons típics de Mura. Tot excel·lent, tenint en compte que després de la caminada hi ha molta gana.

Per cloure l’esmorzar ens porten un pastis amb una espelma amb el numero 9, que representa el novè aniversari de les Matinals. Ho celebrem amb un bon cava brindant per poder-ne fer moltes mes.

Finalment agafem l’autobús de retorn a Rubí, per cloure una Matinal a on 29 amics matinaires, hem pogut gaudir d’un dia excel·lent sense ni un sol núvol.

Pere Abella

IMATGES DE LA MATINAL

Fotografia i video: Eulalia Fradera, Magada Costa, Manel Almednros, Miquel Canals