15 de juliol, 2020

104. Rubi - La Mola

Feia mesos que no ens veiem, el maleit confinament havia estroncat, entre moltes altres coses, les nostres matinals mensuals.

La retrobada coincidia amb la matinal estrella que fem cada any abans de vacances i per aquesta ocasió varem triar de fer una potent Rubí – La Mola per una traça amb variants sobre el Camí dels Monjos habitual per mirar d’evitar al màxim les zones d’asfalt i habitades, així com el pas per la Serra de Galliners ja prou coneguda.

A les sis del matí els 15 inscrits ens trobem a l’era de Ca N’Oriol amb ganes d’assolir el repte important que teníem per davant.

Al arribar a Can Tirarires ja comença a clarejar el dia. Al cel hi han uns quants núvols que refresquen el matí i ens ajuden a caminar lleugers.

A Can Barata fem una aturada per fer un primer glop d’aigua. Creuem amb cura la carretera i ràpidament deixem el camí principal de la Serra de Galliners per agafar una serie de corriols que ens portem fins la Font del Caçadors a tocar de les primeres urbanitzacions de Sant Quirze. Un recorregut nou que sorprèn positivament.

Ràpidament arribem al tunel que ens deixa creuar per sota la C58. Més endavant trobem una bonica creu de terme que queda ben fotografiada.

Passem a tocar de l’Hospital de Terrassa i seguim direcció a l’espectacular masia de Can Viver de Torrebonica. Una mica més enllà trobem una petita zona boscosa i aprofitem per esmorzar. Portem ja quasi quatre hores de camí i cal recuperar forces. Fem les primeres fotos de La Mola que ens està esperant.

Reprenem la marxa, passem a tocar del Reial Club de Golf El Prat fins agafar el Torrent de la  Betzuca que forma part de l’anella verda de Terrassa on ens trobem altres caminants i ciclistes.

Arribem a Matadepera que creuem pel seu centre urbà per anar a buscar les urbanitzacions que s'enfilen per les faldilles del massís de Sant Llorenç fins a trobar de nou el Camí dels Monjos que ja no deixem fins el cim de la Mola on arribem a la una del migdia.

Hem trigat 7 hores, quasi 6 d’elles en moviment, hem caminat uns 25 km i fet un desnivell positiu de 1.200 mt.

Tots hem arribat junts a La Mola i gaudim de la satisfacció personal del repte assolit.

Cal esmentar que hem compartit matinal amb l’Enric Miralles que als seus 86 anys no ha defallit en cap moment sent un exemple per tots nosaltres.

Després de les cerveses de rigor fem un merescut i, com es habitual, enriolat dinar a La Mola, brindant per l'èxit de la matinal i el retrobament.

Recollim els estris i baixem per la canal Superior de Can Pobla fins els bus del Franquesa que ens torna a casa.

Isidre Fores

Fotos:   Alfons Capmany, Eulalia Fradera, Francesc Massana, Gabriel Alsina, Isidre Fores, Magda Costa i Miquel Canals