12 de maig, 2021

112. Montserrat

Son just les 8h. del mati. I estem a la plaça Abat Oliba del Monestir de  Montserrat un nombrós grup de 31 persones disposades a caminar per alguns dels entranyables entorns de la muntanya de Montserrat, bàsicament ens mourem per la regió de Tebaida

Sortim per el camí de les escales amb direcció a l’ermita de Santa Ana, característic lloc de bifurcació de varis camins i des de on girem ala dreta amb direcció a Sant Benet, antiga ermita, actualment utilitzada com a refugi de muntanya, on i fem una rapida visita per saludar els guardes.

Som un grup molt nombrós i no podem fer gaires parades, per lo que Seguim cap a Sant Salvador, ermita just sota l’Elefant i la Mòmia i molt per sobre el Monestir. Des d’aquí podem veure les vies d’escalada a la Trompa de l’Elefant, i contemplar davant nostre la GorraFrígia i les Magdalenes.

Seguim camí passant per el coll entre la Prenyada i l’Elefant, pas que ens dona accés a la zona del Cavall Bernat que veurem en un instant.

Parada per esmorzar en un lloc arrecerat del vent que a estones bufa i es fred, però amb un sol que entre núvol i núvol escalfa fins i tot el vi que tenim de posar a l’ombra.

Passem per sota el majestuós Cavall Bernat, i pugem fins el magnífic mirador de la zona que es l’ermita de Sant Antoni. Aquí estem a la mateixa altura del cim del Cavall Bernat, i la Moreneta que el culmina la tenim allà a tocar. Les càmeres fotogràfiques i mòbils no paren de disparar captant les meravelloses vistes d’aquest excel·lent mirador

Seguim camí vers el pla dels Ocells passant per sota el Cap de Mort i per el camí que ve de Sant Jeroni.

Des de el Pla dels Ocells i ja que anem molt be de temps, som molt bons,... seguim el preciós camí que passant per el pas del Trencabarrals s’ajunta amb el camí que des de  Sant Joan va cap a Santa Ana, lloc on tanquem el cercle, i per les mateixes escales del mati, retornem al Monestir, on i arribem prop de la 1 del migdia.

Ens acomiadem,.... visita o no al Monestir, Moreneta, posar ciri, compra de coca i mato.... i a bona hora per a dinar a casa.

Orland Pons

Fotografia i video: Alfons Capmany, Francesc Massana, iquel Canals, Orland Pons, Ramón Batalla