17 de novembre, 2021

117. Santa Maria de Cervello i el Puig Vicenç

En plena tardor, la Magda ens ha preparat una matinal a prop de casa seva (Pallejà) i l'objectiu és pujar per l'Església de Santa Maria de Cervelló i fer el Puig Vicenç. Inicialment teníem programat el dimecres 10 de novembre i llevat els pronòstics de pluja i tempestes arreu, amb molt bon criteri, l'ajornem per al dia 17 de Novembre.

Aquest cop el dia ens acompanya i ens trobem en el punt d'inici de la matinal 25 matinaires. Aparquem a l'espai sota l'Església de Santa Maria de Cervelló i gaudim de les primeres fotografies que envolten aquest bell indret. L'església està tancada però iniciem el camí cercant els corriols on trobem unes tombes tallades en plena pedra.

Els corriols per els que ens porta la Magda son un reflex de la tardor, fulles de tots colors que ens acompanyen un bon tram, passant per la masia de Can Sala de Baix, fins a prop de la masia de Can Riera. Es hora d'esmorzar i fem una paradeta per recarregar les piles i iniciar el tram de pujada fins al Puig Vicenç.

Tenim un petit grup que va justet i és queden a peu de pista i la resta cap amunt, a cercar el cim i gaudir d'unes vistes magnífiques. Fem la foto de grup que penjarem a la nostra xarxa.

Ja iniciem altre cop la baixada i gaudim com nens i nenes, fen uns ràpels de baixada per la part superior de les Penyes de Can Riera, amb corda fitxe per dues roques que ens fan a tots gaudir , altres tremolar, i fins i tot un amb quasi mig dit amputat....

Passem per indrets molt acollidors, com la Penya del Cucut i la Balma del Cucut, un indret preciós, on trobem una parelleta fent fotos, quasi de professional.

Ja anem cap a cercar el camí de tornada, quan ens trobem amb un tractor XXL, i la Magda ens té una sorpresa molt agradable i molt dolça, ja que amb l'Alfons han preparat, amb secret de sumari. Va ser el dia 3/11 quan vàrem fer els onze anys de les nostres estimades matinals entre setmana.

La sorpresa és anar a veure la pastisseria de la Magda a Pallejà, els que vulguin acompanyar, i allà el Cristòfol ens ha preparat una COCA impressionant, que, com no, acompanyarem amb cava i farem un brindis per la magnífica matinal que la Magda ens ha preparat i un brindis per la continuïtat de les matinals. Molta salut i companyia

Ens acomiadem tots i cap a casa, que són les 3 de la tarda, però ha valgut la pena, ja que hem gaudit molt.

Fins a la següent que el Pare Nöel, pessebre, ajudants, tast i l'amic matinaire ens esperan a la Mola el pròper 15 de desembre d'enguany.

Gràcies a tots

Magda/Alfons

Fotografia i Video: Alfons Capmany, Eulalia Fradera, Francesc Masana, Manel Almendros, Ramon Batalla