19 de juliol, 2017

75. El Pedraforca

Com cada any, avui ha tingut lloc la MATINAL ESTRELLA, i aquest any hem volgut tornar a fer el PEDRAFORCA. Li devíem un greuge, ja que fa sis anys, només tres matinaires vàrem poder pujar, la Rosa en Manel i l’Alfons, encara que vàrem pujar pel refugi Lluis Estasén i Coll de Verdet (era la matinal 9, de 13 de juliol del 2011). Aquest cop n’érem 29, de matinaires (29), i amb molt bon criteri d'en Toni i L'Orland hem anat per Gósol, per tal d’evitar ensurts i poder gaudir d'una matinal estrella com Déu mana i poder acabar-la.

A les 5,45 del matí, ens trobem al lloc habitual, a l’Escardívol, i repartits en 6 cotxes anem cap a Gósol, fent una parada de reagrupament a l'àrea de descans. Just després, passat el túnel, ja ens adrecem cap a Saldes/Gósol.

A les 8 del matí sortim de l'aparcament de Gósol, agafem una pista i amb gotes comencem a pujar, creuant un torrent sec i pedregós i fins al Coll de Teuler. Després de creuar un bosc arribem a l'inici de la tartera, a fi de poder esmorzar a les 10 h i fer l'atac final pujant la canal Verdet. Només ens manca agafar per l'esquerra i accedir al pollegó superior, des d’on arribem al Pedra (2505) després d’una curta i agradable grimpada.

Casualment, 7 matinaires era la primera vegada que pujaven. Els tres que repetíem fem altre cop la foto de record, després de sis anys de l’altra ascensió. Foto de grup i anem cap a Gósol, tornant pel mateix lloc de pujada, si bé la Rosa, l’Eulàlia i l’Alfons baixem per una mini tartera, per on fa la sensació que llisquem amb els tacons clavats, cos endarrere, fins que arribem perfectament a retrobar de nou el camí normal.

A la baixada comencen alguns problemes per a algun matinaire, perquè les hores que portem a sobre ja repercuteixen als genolls i articulacions, i el sol escalfa de debò. Fem, doncs, parades en llocs amb petites ombres, bevem i ens hidratem al màxim. Superem amb escreix els dos litres aconsellables.

Finalment a les 3 arriben els darrers, alguns ja porten força estona esperant, i ens adrecem cap a Vallcebre, on tenim la reserva al restaurant La Rectoria de Vallcebre. En Lluís, que avui ens atén, és fill d'en Francesc Barcelona, soci del centre i conegut de molts de nosaltres. Ens està esperant quan arribem. Igualment, el Jaume i la Dolors han vingut per ser amb nosaltres en aquest dinar de germanor que fem cada any per tancar el curs i desitjar bones vacances a tots els matinaires i famílies.

A l’arribar ens espera una beguda, una cervesa o refresc que ens va molt bé a tots, i ens entaulem per gaudir del menú que hem escollit prèviament a fi de facilitar la tasca de la cuina i l’organització general del servei.

Com no, en Josep Andreu beneeix la taula amb un sermonet dels seus, i l’Alfons i el Manel, quan arriben les postres, diem unes paraules d’acomiadament i agraïment. I també un sainet que fa gaudir de valent a tothom.

A les 6 de la tarda ens acomiadem desitjant-nos bones vacances fins a la propera sortida, el 13 de setembre, quan en Pere Navarra ens guiarà per Vallirana. Bon estiu a tothom, i una forta encaixada.

Alfons Capmany

ALBUM DE FOTOS

Fotos: Alfons Capmany, Eulalia Fradera, Gabriel Alsina, Magda Costa, Manel Almendros, Miquel Canals
Edició i muntatge: Manel Almendros
Correcció literaria: Issac Aguareles (Grup de Voluntaris per La Llengua)

1. PRECIÓS REPORTATGE, UNA GRAN FEINA. M'HA ENCANTAT

1. Una part molt important son les fotos i amb aixo hi tens molt a veure. Felicitats per les teves fotos.